V brokoliju, ki spada v družino križnic, najdemo snov 3-metilhidroksi-indol (I3C)[[1]]. Le-ta je bila podvržena že mnogim kliničnim raziskavam, saj je njeno delovanje proti raku že dalj časa znano. Vendar so šele sedaj odkrili, da deluje I3C na elastazo.

Elastaza[[2]] je encim, ki skrajša ciklično kemikalijo, ciklin E, ki je vključen v nadzor celičnega cikla. Skrajšana verzija ciklina E pospeši celični cikel, tako da se kancerogene celice razmnožujejo hitreje. S poskusom so prikazali, da I3C prepreči, da bi elastaza skrčila ciklin E s tem pa zadržuje razvoj raka na prsih. Ciklin se veže na CDK in jo tako aktivira. Med te kinaze spada tudi CDK2, ki se veže na mesto začetka podvajanja in regulira podvajanje z različnimi spojitvenimi mehanizmi.

I3C zavira encim elastazo, ki pri visoki ravni v celicah raka napove slabo prognozo: zmanjšani odgovor na kemoterapijo in zmanjšanji odziv na endokrinsko zdravljenje in zato zmanjšuje odstotek preživetja.

I3C so že modificirali in dvignili njegovo aktivnost v celični kulturi za faktor 100. V laboratorijih pa sedaj preizkušajo strukturo elastaze in vpliv I3Cja nanjo, da bi odkrili najboljši del za modifikacijo.

Trenutno pa je še najpomembnejša uporaba I3C in njegovih derivatov, da ga uporabljamo skupaj z drugimi vrstami terapij, kot so tamoksifilen, za raka na dojkah in antiandrogens, za raka na prostati.

Community content is available under CC-BY-SA unless otherwise noted.